Sider

onsdag 1. desember 2010

Oppsummert

Turen startet 18 sep 2010 og varte til 29 oktober, altså 1 måned og 11 dager. På selve turen brukte eg 12872,17 kr. ink 2x flybiletter, ferje, forsikring(den varte bare til jul) osv.

onsdag 24. november 2010

Tilbake i Noge

jaja då blei turen mye mindre enn planlagt og eg e tilbake i kalde norge.

altså eg blei rana når eg va med ein venn av meg i ein bar, så det e vel rettare sagt at sykkelen blei rana eller misshandla. alt baggasjen låg strødd rundt sykkelen når eg kom ut av baren. dustane hadde stjåle ein av baggeb\ne foran sånn at dei tilfeldigvis tok med seg min kjære dagbok. i tilegg t dette tok dei med alt kokeutstyret mitt, alt maten min, sykkelklærene mine fra ikm, robinson crusoe boka mi, lader til telefon og lader til data (dei ville vist ikkje ha dataen med).

egentlig så va det ikkje så gale. eg syns det va litt kjekt at det endelig skjedde noge spennande. eg hadde hatt nogen kjedelige dager med å være syk. når eg såg sykkelen sjekka eg at dataen va der så begynte eg å le av piratene som me kalte dei. me gjekk så inn igjen for å drikke mer og å snakke om å reise verden rundt med seilbåt. kompisen min ville gjerrne vær kokk på skipet så nå e det barra t å samla et mannskap å få ein båt så blir det neste prosjekt :DDDD

fredag 29. oktober 2010

fredag 22. oktober 2010

Frisk og rask i "Vilanova i la Geltru"

Nå e eg nesten helt frisk. så i mårå vil eg sykle litt mer enn noen kilometer som eg har gjort dei siste dagene. i dag må eg finne et sted å vaske klær. eg  skal til turistinformasjonen og spør om kart over byen, kanskje de vet kor eg kan vaske klær og.

eg må og finne gass og tilhørende utstyr til å koke mat. mitt utsyr passe ikkje med gassbeholderene her borte. så då blir det nytt utstyr og desvere kaste det eg har, selv om det fungerer heilt fint i norge så er det bare eksta vekt på sykkelen min her borte. det er også alt for dyrt å sende det hjem.

torsdag 21. oktober 2010

Alene igjen...

Her har eg sove dei to siste nettene for å få slappet av slik at forkjølelsen kan forsvinne. mye tenking og skriving siden dataen ble tom for strøm og mobilen så vidt holdt ut.
mus eller rotte i veikanten. den er på størrelse med skoen min
Sitges. i sentrum hadde dei homoflagget med regnbuens farger
ein dud fra østeriket som eg tok følge med inn til sitges. han syklet alt for rast til at eg gidda å følge han. også var eg syk så eg måtte slappe av noen dager uansett
etter eg igjen va aleine på veien fant eg et fjell å sove på. veldigt fint. den ene natten kunne eg se lyn i en annen by langt vekke.

zack og candy. dei sko reise sammen for første gang. dei skulle samme vei som meg, eg kunne joine men eg e ikkje så gira på å reise med et par.

hanna fekk ein tattuering med nål og blekk. heilt ærlig så syns eg ikkje det va like fint som en tattoering man tar i en tattoostudio. tattooeringen blei liksom så prikkete. eg komme t å savna hanna. hu va løyen å vara med og den fyste som eg faktisk kunne tengt meg å reist med. men hu blei forelska i han eine i sykkelbandet så hu følgte med dei.

sykkelgjengn har møte før dei stikke mot madrid. eg kunne følga dei viss eg ville men eg vil heller sørover og eg vil forsette min tur
her er nesten heile gjengen. hunden er også med i gjengen. den sitter i en korg fremme på en sykkel når de sykkler fort :)

søndag 17. oktober 2010

Barcelona!!

berselona city :)
dette e brook. han e trommer i bandet. kjempe kjekk fyr.

her pusle kristin et speil sammen igjen, hu klatre seffølgelig å kutte seg. men det var ikke dypt. et plaster fikset det. hu e fra østeriket. utdanna heler. tøffe jenta på utrolige 39 år
eg gjekk tur i byen med disse 3. hu eina e blitt frastjålen lommebok så hu har ingen penger. me va på vei til hostellet hu hadde bodd to netter på for å betale ut bagasjen hennes. 2 netter koster vist 28 euro. snille meg betalte. hu klarte å få noen venner til å overføre penger men det var bare 15 euro. så hu skylde meg 13 euro som eg sikkert ikke kommer til å få igjen. det e ikkje all verden med penger, men det handle om prinsipp. ja eg blei litt sur på denne jentå som lovte dypt og hellig at hu sko betale tilbake

tirsdag 12. oktober 2010

dag 2 i spania 6 okt.

dette e duden eg sykla med han hette jarod. det går an å lese om desse sykkelfolkå på www.pleasantrevolution.net
flere av gutta. ei av jentene e på sjukehus fordi hu knakk armen når hu datt på sykkel. så nesten alle jentene i gruppa er med henne
dette e laugfter. hu e 55 år men sykkle som pokker likevel
jerod og justin mine favoritt gutter i gruppa :)
sjefen av gruppa. det var han som startet dette prosjekter for 3 år siden. dette er den 5 turneen gruppa er på

sykklene deiras e mye lengre enn vanlige sykkler g dei har ekstremt mye bagasje. men det som tar meste plassen e instrumentene
me klarte ikke komme oss til barcelona så me stoppet i en by på veien for å spille og så sove her for å forsette i måren. det er sykklene som lager strømmen til høytalerene. bandet får publikum til å sykle for å få strøm
eg er med å bidrar her selger eg cder og eg bidrar med å sykle og snakke med de som sykler
me fant ei litå strand ved siden av den store. om måråenen fant me ut at det va nudiststanden til byen:D hahaha. gamle folk i blanke messingen. ein av dudane blei frastjåle i pod, penger og kamera så det va ein dårlig stemning i gruppå om mårenen

førte dag i spania. 5 okt. etter eg hadde syklet noen meter var det en dud bak meg. han skulle samme vei så me syklet sammen til neste by. han er polsk opg har syklet i noen uker

polakken fant en slags frykt til meg. den smakte ganske lite egentlig men eg spiste mye av den for eg va sulten.
fant en hasselnøtt. den va heilt bot så eg opna den å der va det ein larve
giga gresshoppe på veien
eg stopte i denne byen. "tossa de mar" mens polakken reiste vidare. eg fekk sov hos ein bonde. og seinere på kvelden fant eg noen syklende musikanter som sa eg kunne joine dei viss eg ville
s

Noen siste bilder fra danmark

dette e fra en Rema butikk i Randers i danmark. øve alt solgte dei gresskar som man pynte med i hagen
Her sov eg i 3 dager. eg måtte vente på at flyet mitt skulle gå. det e ein solstue til et ektepar som bor utenfor byen. eg spurte om eg kunne sove i hagen men så fikk eg sove der inne fordi det va så kaldt ute. eg ville sette opp teltet fordi det var mygg der inne. det va vist greit :DD
den ene dagen skulle eg sykle til ebeltoft. eg kom ikke frem. men på veien såg eg disse dyrene som ser ut som bamser. det e en slags ku sort "skottisk veil". jaffal nydlige

dette er ekteparet som jeg fikk lov til å sove hos. om mårenen fikk eg frokost og om kvelden te og kjeks. skikkeligt koslige folk.
på århus flyplass har dei ein ismaskin. det har eg ikkje sett før..

eg venta på flyplassen i ca 5 timer. så då e det greit å ha en data. eg har lakka an sånn at folk ikkje ska ha lyst t å stjela an
dansk stikkontakt. denne stikkontakten måtte eg skru på med å trykke på knotten i midten ellers ville den ikke fungere

fredag 1. oktober 2010

Fly til Barcelona på mandag

Eg har bestilt fly med ryan air til barcelona. det kosta ca 350 kr ekstra for sykkel. alt i alt kosta det ca 1200 kr. Det er et direktefly så prisen e fantastiks god. glede meg til å komme til et varmere sted :D

torsdag 30. september 2010

Sykkel + tog = problem

Eg får ikkje lov t å ta med sykkelen på toget inn til spania. viss eg vil ha med sykkelen på toget kommer eg ikkje lengre enn til sør tyskland. eg kan ta fly, men det e ikkje alle selskap som tillate sykkel og noen selskap kreve at eg ska ha ein sykkelkoffert. Eg tar uansett turen til Århus åsså kan eg stikke innom flyplassen å spør der. Det e så kaldt å sove ute nå!!!

onsdag 29. september 2010

Kaldt!!

Eg sov dårlig i natt fordi det va så kaldt og eg fryse på fingrene når eg lage mat ute. Turen ska vara varm så eg stikke sørover, tar toget om noen dager. vett ikkje heilt kor endå, men det finne eg nok snart ut. akkurat nå e eg i Randers. tror eg tar toget fra Århus, så Århus e neste by :)

ps kin e det som stemme at turen min e teit heila tiå!!??  :D

Bilder fra Hadsund til Mariager

sånner postkasser e det øve alt på landet
 Hadsund sin rare skulptur
 måtte barra ha bilde av denne greiå eg vett ikkje ka det e, men det minne om fysalis frukten
 litt nermere bilde
 tok nogen bilder av rare sopper.
 plantelivet va vist spennande for meg denn dagen
fint bondehus med dansk flagg:)

eg havna med kysten på øst siden denne gangen. her er det vind
 hehe rar båt
 det e skog og høst i danmark og
 eg har ikkje sett kvite sopp i norge. men det fins nok..
 fasinerende grop i et tre
 gjeiter av ein eller ane sort
 dei ville ha gress av meg men va likevel redde
 i marianger en miniby på ca 2000 innbyggere.
 nydlige liten by
 brostein i gatene til rosernes by
 frimurerlogen
 sentrum av byen hehe
 utenfor mariager va ein sti til dette eventyrhuset
 on the road again
 på vei til randers camping se lampene over bilene.